Team Corally Monster Truck TRITON SP – 2WD – RTR – Geborstelde versie
De TRITON SP wordt volledig voorgemonteerd geleverd, klaar voor gebruik.
Laad gewoon je oplaadbare batterij op, plaats 4x AA-batterijen in de zender en het plezier kan beginnen.
(Batterij, oplader en AA-batterijen zijn niet inbegrepen in de set).
Als je op zoek bent naar een stoere, sterke en snelle Monstertruck die niet terugdeinst van zware offroad-actie, dan is de Team Corally TRITON SP absoluut je beste keuze.
Met deze Monster Truck kun je op vrijwel elke ondergrond rijden, zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat de TRITON SP deze uitdaging niet aankan.
De TRITON SP is ontworpen voor zowel beginners als meer ervaren rijders.
Bij de ontwikkeling en productie van de TRITON SP hebben we duurzaamheid en sterkte als basis gebruikt. Veel gebruikte componenten en materialen zijn te vinden in high-end RC-auto’s. Bij pech garandeert Team Corally een 100% levering van reserveonderdelen.
Levensduur en robuustheid
Om verschillende terreinen en oppervlakken te kunnen weerstaan, is het belangrijk dat de TRITON SP extreem robuust en duurzaam is.
Deze Monster Truck is gemaakt met de beste materialen. Alle chassis- en ophangingsonderdelen zijn gemaakt van speciaal HiCC8-composietmateriaal.
Dit composietmateriaal is speciaal ontwikkeld voor Team Corally om de sterkte en levensduur van de onderdelen te garanderen.
Team Corally gelooft niet in plastic aandrijfcomponenten.
Daarom is de TRITON SP standaard voorzien van stalen aandrijfassen en wielassen, een slijtvaste metalen tandwieloverbrenging en een instelbare Pro slipkoppeling om de krachten te verdelen. De transmissie van de TRITON SP is zelfs klaar om de krachtigste borstelloze motoren te ontvangen. Kortom, u heeft geen dure optionele onderdelen nodig om uw TRITON SP super krachtig te maken.
Kader
De TRITON SP heeft een monocoque chassis gemaakt van speciaal HiCC8 composiet materiaal. Het ontwerp garandeert een buitengewone stijfheid en torsiebestendigheid van het chassis. Het chassis is verhoogd waardoor er een aanzienlijke bodemvrijheid is ontstaan. Ruw terrein met grote drops is geen probleem voor de TRITON SP.
Door de korte wielbasis is de TRITON SP buitengewoon prettig te besturen.
De TRITON SP accelereert snel en zit gemakkelijk op de achterwielen.
Suspensie
Om ruig terrein aan te pakken is een goed veersysteem uitermate belangrijk. De TRITON SP is uitgerust met extra grote ophangelementen gemaakt van speciaal HiCC8 composiet materiaal.
De schokbrekers zijn van het “Big Bore” type (ø16mm), met meer volume en daardoor betere demping in vergelijking met de kleinere schokbrekers die standaard op de 1/10 modellen gemonteerd zijn.
De schokbrekers zijn voorzien van schroefdraad voor een gemakkelijke en nauwkeurige afstelling van de veerspanning.
Banden
De TRITON SP wordt geleverd met Monster Truck-banden die probleemloos over stenen, zand, asfalt of andere oppervlakken rijden.
De samenstelling van het rubber is zo gekozen dat onder alle omstandigheden een goede hechting beschikbaar is.
Motor en transmissie
De TRITON SP is uitgerust met een krachtige elektromotor type Speed-X 550 – 15 toeren. Deze motor biedt de perfecte balans tussen vermogen, snelheid en rijtijd. De TRITON SP is standaard voorzien van stalen aandrijfassen en wielassen, een slijtvaste metalen tandwieloverbrenging en een instelbare Pro slipkoppeling om de krachten te verdelen. Het differentieel is voorzien van 6 “Ultra Resistant” planeetwielen. De solide transmissie van de TRITON SP is klaar om zelfs de krachtigste borstelloze motoren op te nemen.
Elektronisch
De TRITON SP is uitgerust met een Varioprop S2R proportionele digitale radiobesturing met 2,4 GHz-technologie zonder interferentie.
Het bereik is minimaal 300 meter.
De radiobesturing heeft verschillende instelmogelijkheden zoals: Dual rate, EPA, zeer nauwkeurige Trims, etc. De ontvanger is voorzien van een speciale beschermlaag tegen vocht en opspattend water.
De geïnstalleerde Varioprop CR-7209 stuurservo is van het digitale type en zeer krachtig voor auto’s van deze categorie.
Servo’s met vergelijkbare prestaties en kenmerken moeten normaal gesproken als optie worden gekocht.
Het is waterdicht, nauwkeurig, snel en heeft een buitengewoon koppel van 9 kg / cm.
Het heeft ook een aluminium behuizing voor betere koeling,
De CORA-40 “Brushed” elektronische snelheidsregelaar is speciaal ontworpen door HW voor Team Corally.
De CORA-40 elektronische snelheidsregelaar is waterbestendig en geschikt voor Ni-MH- en LiPo-batterijen.
De CORA-40 frequentieregelaar is voorzien van diverse veiligheidsvoorzieningen zoals overbelasting, oververhitting, onderspanning, etc.
Wheelie Bar
De TRITON SP is krachtig en rolt graag op zijn achterwielen.
Daarom hebben we standaard een “Wheelie Bar” geïnstalleerd.
Start en accelereer en rol op de achterwielen dankzij de wheeliebar.
Lichaam
De TRITON SP wordt geleverd met een behuizing van polycarbonaat. Polycarbonaat staat bekend als een extreem sterke en slagvaste kunststof.
De carrosserie is al in een prachtige metallic blauwe kleur gespoten, met een aantrekkelijke decoratie en een effectieve rolbeugel.
Opmerking: veel RC-auto’s worden tegenwoordig geleverd met veel goedkopere PVC-carrosserieën, maar bij het eerste ongeval is deze meestal kapot of gescheurd.
Ready to Roll – RTR
De TRITON SP wordt volledig voorgemonteerd geleverd. Als je je Monster Truck uit de doos haalt, hoef je niets meer in elkaar te zetten.
Laad gewoon je batterij op, stop hem in de auto en het plezier kan beginnen
De TRITON SP wordt echter geleverd zonder batterij en zonder oplader. Hier laten we de piloot geheel vrij om zijn keuze te maken bij het selecteren van een accu voor meer snelheid of autonomie, en de acculader, basic of high-end met meer mogelijkheden voor de toekomst.
TRITON SP-kenmerken:
– Cora 40 2-3S “geborstelde” waterdichte Regelaar met instelbare LiPo-uitschakeling en vergrendeling van de achteruitversnelling o Krachtige motor van het type Speed-X 550 – 15 omwentelingen voor 2S LiPo
– Varioprop CR-7209-MG digitale servo, metalen rondsels, koppel 9 kg
– Varioprop S2R stuurradio, met 2,4 GHz storingsvrije technologie
– Maximale snelheid 45 km / u met optioneel 16 T rondsel
– Cardanassen en stalen wielassen
– 12 mm aluminium wiel zeskant met harde behandeling
– Heavy-duty lage wrijving metalen tandwieloverbrenging met afgedicht differentieel o 32DP composiet hoofdtandwiel met slipper
– 12 afgedichte precisiekogellagers
– Aluminium motorsteun o Trekstangen in staal
– Instelbare 16 mm Big-Bore hydraulische schok schokdempers
– Gemakkelijk te onderhouden HiCC8 composietmateriaal monocoque frame
– Groot compartiment voor gangbare 2-3S NiMH- en LiPo-batterijen
– HiCC8 composietmateriaal ophangelementen o Stevige voorbumper met plaatbescherming
– Geverfde polycarbonaat behuizing met resistente rolbeugel
– Verstelbare carrosseriesteunen in HiCC8-composietmateriaal
– High-Grip Monster Truck-banden gelijmd op zwarte 6-spaaks velgen
– In de fabriek geïnstalleerde wheeliebar
– Water- en stofbestendig ontvangercompartiment
Technische kenmerken TRITON SP:
– Lengte: 448 mm
– Hoogte: 253 mm
– Breedte: 332 mm
– Wielbasis: 265 mm
– Motor: SPEED-X 550
– ESC: TC CORA-40 met TAMIYA-connector
– Batterij: LiPo 2S 4000 mAh (niet inbegrepen)
– NiMH 8,4 V 3000 mAh (niet inbegrepen)
– Servo: Digitaal CR-7209-MG
Vereist voor gebruik:
– 2S 4500 mAh LiPo-batterij # COR49440-T
– 7,2 V 3000 mAh Ni-MH-batterij
– Batterijlader
– 4x LR-6 alkalinebatterijen
Bekijk alle producten van CoRally hier