Team Corally Monster Truck TRITON XP – 2WD – RTR – Brushless versie
De TRITON XP wordt volledig voorgemonteerd geleverd, klaar voor gebruik. Laad gewoon je oplaadbare batterij op, plaats 4x AA-batterijen in de zender en het plezier kan beginnen.
(Batterij, oplader en AA-batterijen zijn niet inbegrepen in de set).
Als je op zoek bent naar een stoere, sterke en supersnelle Monster Truck die niet terugdeinst van zware offroad-acties, dan is de Team Corally TRITON XP absoluut je beste keuze.
Met deze Monster Truck kun je op bijna elke ondergrond rijden, zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat de TRITON XP deze uitdaging niet aankan.
De TRITON XP is ontworpen voor zowel beginners als ervaren rijders.
Bij de ontwikkeling en productie van de TRITON XP hebben we duurzaamheid en sterkte als basis gebruikt. Veel gebruikte componenten en materialen zijn te vinden in high-end RC-auto’s. Bij pech garandeert Team Corally een 100% levering van reserveonderdelen.
Duurzaamheid en robuustheid
Om verschillende terreinen en oppervlakken te kunnen weerstaan, is het belangrijk dat de TRITON XP extreem robuust en duurzaam is. Deze Monster Truck is gemaakt met de beste materialen. Alle chassis- en ophangingsonderdelen zijn gemaakt van speciaal HiCC8-composietmateriaal. Dit composietmateriaal is speciaal ontwikkeld voor Team Corally om de sterkte en levensduur van de onderdelen te garanderen.
Team Corally gelooft niet in plastic aandrijfcomponenten. Daarom is de TRITON XP standaard voorzien van stalen aandrijfassen en wielassen, een slijtvaste metalen tandwieloverbrenging en een instelbare Pro slipkoppeling om de krachten te verdelen. De transmissie van de TRITON XP is ontworpen om de extreme krachten van de Kuron 605 4-polige 3500KV borstelloze motor te weerstaan.
Kader
De TRITON XP heeft een monocoque chassis gemaakt van speciaal HiCC8 composiet materiaal. Het ontwerp garandeert een buitengewone stijfheid en torsiebestendigheid van het chassis. Het chassis is verhoogd waardoor er een aanzienlijke bodemvrijheid is ontstaan. Ruw terrein met grote drops is geen probleem voor de TRITON XP. Door de korte wielbasis is de TRITON XP buitengewoon prettig te besturen. Door te accelereren en dankzij zijn enorme kracht komt de TRITON XP rechtop en rolt op de achterwielen en de wheeliebar.
Suspensie
Om ruig terrein aan te pakken is een goed veersysteem uitermate belangrijk. De TRITON XP is uitgerust met extra grote ophangelementen gemaakt van speciaal HiCC8 composiet materiaal. De schokbrekers zijn van het “Big Bore” type (ø16mm), met meer volume en daardoor betere demping in vergelijking met de kleinere schokbrekers die standaard op de 1/10 modellen gemonteerd zijn. De schokbrekers zijn voorzien van schroefdraad voor een gemakkelijke en nauwkeurige afstelling van de veerspanning.
Banden
De TRITON XP wordt geleverd met Monster Truck-banden die probleemloos over stenen, zand, asfalt of andere oppervlakken rijden. De samenstelling van het rubber is zo gekozen dat onder alle omstandigheden een goede hechting beschikbaar is.
Motor en transmissie
De TRITON XP is uitgerust met een krachtige TC Kuron borstelloze motor – 4 polen van 3500KV, compatibel met 2S en 3S LiPo-batterijen. Deze motor biedt extreem veel vermogen, ultieme snelheden en redelijke rijtijden. De TRITON XP is standaard voorzien van stalen aandrijfassen en wielassen, een slijtvaste metalen tandwieloverbrenging en een instelbare Pro slipkoppeling om de krachten te verdelen. Het differentieel is voorzien van 6 “Ultra Resistant” planeetwielen. De transmissie van de TRITON XP is ontworpen om de extreme krachten van de Kuron 605 4-polige 3500KV borstelloze motor te weerstaan.
Elektronisch
De TRITON XP is uitgerust met een Varioprop® S2R proportionele digitale radiobesturing met storingsvrije 2,4 GHz-technologie. Het bereik is minimaal 300 meter. De zender heeft verschillende instelmogelijkheden zoals: Dual rate, EPA, zeer nauwkeurige Trims, etc. De ontvanger is voorzien van een speciale beschermlaag tegen vocht en opspattend water.
De geïnstalleerde Varioprop® CR-7209 stuurservo is van het digitale type en zeer krachtig voor auto’s van deze categorie. Servo’s met vergelijkbare prestaties en kenmerken moeten normaal gesproken als optie worden gekocht. Het is waterdicht, nauwkeurig, snel en heeft een buitengewoon koppel van 9 kg / cm. Het heeft ook een aluminium behuizing voor betere koeling,
De TOROX-60 – Brushless elektronische snelheidsregelaar is speciaal ontworpen door HW voor Team Corally. De TOROX-60 is waterbestendig en geschikt voor 2S en 3S LiPo-batterijen. De TOROX-60 is voorzien van diverse veiligheidsvoorzieningen zoals overbelasting, oververhitting, onderspanning en is volledig programmeerbaar via een aparte programmeerbox.
Wheelie Bar
De TRITON XP is super krachtig en rolt graag op zijn achterwielen. Daarom hebben we standaard een “Wheelie Bar” geïnstalleerd. Start en accelereer en rol op de achterwielen dankzij de wheeliebar.
Lichaam
De TRITON XP wordt geleverd met een behuizing van polycarbonaat. Polycarbonaat staat bekend als een extreem sterke en slagvaste kunststof. De carrosserie is al mooi diep zwart geverfd, met een aantrekkelijk design en een effectieve rolbeugel.
Opmerking: veel RC-auto’s worden tegenwoordig geleverd met een veel goedkopere PVC-carrosserie, maar bij het eerste ongeval is deze meestal kapot of gescheurd.
Ready to Drive – RTR
De TRITON XP wordt volledig voorgemonteerd geleverd. Als je je Monster Truck uit de doos haalt, hoef je niets meer in elkaar te zetten. Laad gewoon je batterij op, stop hem in de auto en het plezier kan beginnen
De TRITON XP wordt echter geleverd zonder batterij en zonder oplader. Hier laten we de piloot geheel vrij om zijn keuze te maken bij het selecteren van een accu voor meer snelheid of autonomie, en de acculader, basic of high-end met meer mogelijkheden voor de toekomst.
TRITON XP kenmerken:
– TOROX-60 2- 3S “Brushless” waterdichte variator met instelbare LiPo-uitschakeling en achteruitversnellingsvergrendeling
– Ultrakrachtige KURON 605 – 4-polige – 3500KV borstelloze motor, voor 2S en 3S LiPo-batterijen
– Digitale Varioprop servo ® CR-7209-MG, metalen tandwielen , Torque 9 Kg
– Varioprop® S2R stuurradio, met storingsvrije technologie 2
– Zeshoek van 12 mm aluminium wielen met harde behandeling
– Ultra resistente transmissie met lage wrijving metalen tandwielen met verzegeld differentieel
– Hoofdkroon in 32dp composiet met slipper
– 12 afgedichte precisie kogellagers
– Aluminium motorsteun
– Trekstangen in staal
– Verstelbare 16 mm Big – Boring hydraulische schokdempers
– Onderhoudsvriendelijk HiCC8 composietmateriaal monocoque chassis
– Groot compartiment voor standaard 2S – 3S LiPo-batterijen
– Ophangelementen in HiCC8 composietmateriaal
– Stevige voorbumper met beschermplaat
– Carrosserie van geverfd polycarbonaat met resistente rolbeugel
– Verstelbare carrosseriesteunen in HiCC8 composietmateriaal
– High-Grip Monster Truck-banden gelijmd op zwarte 6-spaaks velgen
– In de fabriek geïnstalleerde wheeliebar
– Water- en stofbestendig ontvangercompartiment
Technische kenmerken TRITON XP:
– Lengte: 448 mm
– Hoogte: 253 mm
– Breedte: 332 mm
– Wielbasis: 265 mm
– Motor: KURON 605 – 4-polig – 3500KV
– ESC: TC TOROX-60
– Batterij: LiPo 2S 4000mAh (niet inbegrepen)
– LiPo 3S 4000mAh (niet inbegrepen)
– Servo: Digitaal CR-7209-MG
Vereist voor gebruik:
– 2S 5400mAh LiPo-batterij # COR49442
– 3S 5400 mAh LiPo-batterij # COR49445
– Batterijlader
– 4x LR-6 alkalinebatterijen
Bekijk alle producten van CoRally hier