Tram Soller
Mallorca’s eerste electrische tram, rijdend tussen Sóller en de haven van Sóller werd op 4 oktober 1913 in gebruik genomen.
Het project voor deze lijn werd ontworpen en geleid door Pedro Garau. Er werd meer dan 4 kilometer rails gelegd.
Een van de opvallende kenmerkende hierbij was de ijzeren brug over de Torrent Major.
De tramlijn had zijn eigen electrische stroomvoorziening, naast het Sóller station.
Deze energiecentrale werd aangedreven door een 65 pk verbrandingsmotor, die een dynamo aandreef die DC stroom op 600 volt leverde.
Dit model beeld de AAB FHV-2 uit, van het bedrijf Ferrocarril de Sóller, S.A.
Gebouwd in 1929, de mechanica door Carde & Escoriaza en de electronica door Siemens.
De tram maakte gebruik van een pantograaf om stroom op te nemen, een voltage van 1200 Vcc.
Het werd voorzien van vier Siemens-Schuckert tractiemotoren met een vermogen van 360 kW (90 kW x4), en had een electrisch en een vacuüm remsysteem.
Dit model wordt opgebouwd uit houten en metalen onderdelen.
Specificaties:
– Schaal: 1:24
– Lengte: 43,5 cm
– Breedte: 12,5 cm
– Hoogte: 17,5 cm
– Niveau: Medium
Bekijk alle producten van OcCre Ocio Creativo hier