Exploded Views: t.b.v onderdelen.
Ford Fiesta ST Rally VXL (74276-4) Body Assembly Exploded View
Ford Fiesta ST Rally VXL (74276-4) Chassis Assembly Exploded View
Ford Fiesta ST Rally VXL (74276-4) Driveshafts Assembly Exploded View
Ford Fiesta ST Rally VXL (74276-4) Front Assembly Exploded View
Ford Fiesta ST Rally VXL (74276-4) Rear Assembly Exploded View
Ford Fiesta ST Rally VXL (74276-4) Transmission Assembly Exploded View
Ford Fiesta ST Rally VXL Orange
RALLY-GEBRACHTE PRESTATIES VAN 60+ MPH ( 100 km/u )
De Traxxas Ford® Fiesta® ST Rally VXL domineert het circuit met wendbaar rijgedrag, AWD-tractie en de snelheid van meer dan 100 km/u van het legendarische Velineon® borstelloze aandrijfsysteem. Rally’s officieel gelicentieerde cliploze carrosserie en grindbanden met hoge grip bieden de volledige rallyrace-ervaring. Bovendien wordt de Fiesta ST Rally nu standaard geleverd met Traxxas’ Extreme Heavy Duty Upgrade-onderdelen voor baanbrekende sterkte en duurzaamheid.
EXTREME BORSTELLOZE KRACHT
Het borstelloze aandrijfsysteem Velineon 3s van de Fiesta ST Rally VXL levert het ultieme op het gebied van efficiëntie, snelheid en looptijd met nauwkeurige en responsieve gasbediening. Rally VXL transformeert 3s LiPo-kracht in bliksemsnelle snelheid en bandensmeltende acceleratie. Dit zijn borstelloze prestaties op de Traxxas-manier: brutaal snel en gemakkelijk te gebruiken.
EXTREME ZWARE UPGRADE-ONDERDELEN
De in de fabriek geïnstalleerde Extreme Heavy Duty Upgrade-onderdelen van Rally vervangen de belangrijkste componenten van de aandrijflijn en de ophanging door verbeterde onderdelen die zijn gemaakt voor ultieme sterkte en duurzaamheid. Van de HD-schoktorens tot de stalen wielnaven: dit is de sterkste aandrijflijn die ooit in een Rally is aangeboden.
CLIPLOOS GEMAK
De innovatieve cliploze body van Rally biedt een veilige montage en snelle en gemakkelijke verwijdering. Geen palen, geen clips: laat de behuizing gewoon op het chassis vallen en klik hem op zijn plaats voor een stevige grip. Wanneer het tijd is om de batterij te vervangen, laat u de zijlipjes los en tilt u deze op om binnen enkele seconden toegang te krijgen tot het chassis.
EXTREME HD-ONDERDELEN
Feedback
De Rally VXL is ontworpen voor maximale sterkte en wordt in de fabriek versterkt met een volledige aanvulling van Extreme Heavy Duty aandrijflijn- en ophangingsonderdelen die zijn ontworpen om samen te werken als een compleet pakket. De robuuste revisie van Rally zet een nieuwe standaard voor duurzaamheid in skateparken, racebanen en achtertuinen.
Achtervleugel met dubbel profiel
De prominente achtervleugel met dubbel profiel van de Fiesta ST Rally VXL is geoptimaliseerd om de luchtweerstand te verminderen en tegelijkertijd neerwaartse kracht te bieden voor stabiliteit bij hoge snelheden. De spuitgegoten vleugel is voorzien van meerdere versterkte bevestigingspunten voor verhoogde duurzaamheid bij kantelen.
Met olie gevulde ultraschokken
De met olie gevulde Ultra Shocks van Rally VXL maken gebruik van X-ringen voor een perfecte afdichting en supersoepele prestaties. Pas de rijhoogte en voorspanning van de wit gepoedercoate veren aan met de meegeleverde afstandsklemmen. Ultra Shocks zijn volledig afstembaar en er is een breed scala aan oliën, veren en zuigers beschikbaar.
Hex-hardware
De hardware met zeskantaandrijving van Rally zorgt voor een positievere en veiligere verbinding dan andere bevestigingsmiddelen. De zwarte oxidecoating zorgt voor een roestbestendige hightech look en feel.
Vering met lange veerweg
De Fiesta ST Rally heeft enorme hoeveelheden schijnbaar bodemloze, ultrazachte veerwegen om sprongen op te slokken en zorgt voor ongelooflijke controle. Prestatiegeoptimaliseerde ophangingscomponenten zorgen voor maximale articulatie zonder binding of interferentie.
Extreme ophangingscomponenten
Rally VXL wordt in de fabriek uitgerust met Extreme Heavy Duty Upgrade-onderdelen voor ultieme sterkte en duurzaamheid. De asdragers, C-naven en stuurblokken zijn versterkt met meer materiaal en een sterkere constructie.
Velineon-voedingssysteem
De waterdichte Velineon VXL-3s snelheidsregelaar zit boordevol technologie om maximaal vermogen te leveren. Een groot koellichaam, geïntegreerde aan/uit-schakelaar en drie programmeerbare schijfprofielen staan ??bovenaan de lijst met functies. De sensorloze Velineon 3500 kV-motor levert extreme prestaties met vrijwel geen onderhoud. Neodymiummagneten met ultrahoge temperatuur, hogesnelheidslagers en een nauwkeurige, 4-polige gebalanceerde rotor zorgen voor een soepele werking en een lange levensduur.
Cliploos lichaam
Rally maakt gebruik van een robuust klikloos lichaamsvergrendelingssysteem voor veilige montage en gemakkelijke verwijdering. Het vergrendelingssysteem omvat een interne lichaamskooi die het lichaam enorm versterkt voor een lange levensduur. De carrosserie wordt voorgeschilderd en uitgesneden met reeds aangebrachte emblemen.
5-kanaalsontvanger met fail-safe beveiliging
In het geval van signaalverlies als gevolg van het per ongeluk uitschakelen van de zender of lege batterijen, zet de ontvanger het gashendel automatisch terug naar neutraal en houdt de laatst opgedragen stuurpositie vast. De fail-safe programmering is handig ingebouwd en hoeft niet te worden geactiveerd.
Traxxas hoogstroomconnector
De gepatenteerde High-Current Connectors sturen maximaal vermogen naar de elektronica van het voertuig. High-Current-connectoren bieden ook de snelste en veiligste lading voor Traxxas-batterijen.
Robuuste batterijhouder
Een innovatieve batterijhouder is voorzien van een stevige vergrendeling voor een solide vergrendeling om de batterijen veilig te houden, hoe wild de actie ook wordt.
Waterdichte ontvangerdoos
De waterdichte ontvangerbox van Rally houdt de ontvanger veilig en droog en biedt toch gemakkelijke toegang voor onderhoud. De antenne- en servodraden lopen netjes door een gepatenteerde waterdichte afdichting voor echt plezier onder alle weersomstandigheden.
Perfecte gewichtsbias
Elk onderdeel van het Rally VXL-chassis is gepositioneerd voor een optimale gewichtsverdeling en benutting van de ruimte. Het resultaat is een perfecte gewichtsafwijking voor een neutrale handlingprecisie. Het grootste deel van de massa wordt langs de hartlijn van het chassis verdeeld, voor soepel en stabiel bochtenwerk.
Stalen spanschroeven van 4 mm
Rally VXL maakt gebruik van aangepaste versies van de robuuste stalen 4 mm spanschroeven die zijn ontwikkeld voor de Slash® 4X4. Brede platte delen maken aanpassingen aan de teen en camber eenvoudig met de meegeleverde sleutel. De volledig gevangen hengeluiteinden kunnen tegen een stootje en zullen niet uit elkaar springen tijdens rigoureus offroad-beuken.
Digitale waterdichte servo met hoog koppel
De extreme snelheid en snelle reflexen van de Rally VXL vereisen een stuurservo die zowel sterk als snel is. De 2075 digitale servo met hoog koppel is voorzien van 125 oz-in koppel en kogellagers voor krachtige en nauwkeurige sturen.
Dubbele Bellcrank-besturing met Servo Saver
Het ontwerp met dubbele belcrank van de Rally draait soepel, zelfs onder de zwaarste omstandigheden. Een geïntegreerde servosaver van het cam-type beschermt de stuurservo tegen botsingen zonder dat dit ten koste gaat van de stuurprecisie.
Bumper met hoge naderingshoek
De gladde onderbak van de Rally vermindert haken en ogen, terwijl de voorbumper met een hoge oploophoek ervoor zorgt dat het voertuig opritten en dilatatievoegen vrij kan maken zonder de totale hoogte van het voertuig of het lage zwaartepunt te verhogen.
Race-geïnspireerde banden en wielen
Het unieke directionele loopvlakpatroon van de Rally is vastgelegd in rubber met hoge grip voor de ultieme grip op of naast de stoep. De robuuste rallywielen zijn even stijlvol als sterk en hebben een 12-spaaks rally-replica-ontwerp in dezelfde offset als Slash 4X4-wielen.
Zware slipperkoppeling
De slipper clutch van Rally is voorzien van aluminium remblokken met hoge temperatuur voor superieure belastbaarheid. De slipperkoppeling zorgt voor een gelijke krachtverdeling van voor naar achter, voor een onmiddellijke gasrespons via het aandrijfsysteem en een agressieve vierwielaandrijving.
32 pitch tandwielen
De aandrijflijn van de Rally VXL is vanaf het begin ontworpen om grote borstelloze pk’s aan te kunnen en maakt gebruik van een robuust tandwiel met grote tanden van 0,8 modules (32-pitch) voor betrouwbaarheid, ongeacht hoeveel kracht je erop zet.
aluminium aandrijfas
Een aandrijfas van aluminium uit één stuk is zowel sterk als lichtgewicht. Interne spieën passen rechtstreeks op de ingaande assen van de voorste en achterste aandrijfeenheden. De aandrijfas loopt recht en recht voor een ultrasoepele werking van de aandrijflijn.
Maxx-Duty aandrijfassen
Rally’s Maxx-duty® aandrijfassen met versterkte U-gewrichten zijn gebouwd om borstelloze kracht te verwerken zonder te zweten. Grote assen van 6 mm passen in de meegeleverde stalen wielzeskanten voor ongeëvenaarde sterkte en duurzaamheid.
Met rubber afgedichte kogellagers
Het maximaliseren van de snelheid vereist zo min mogelijk wrijving. Rally VXL rijdt op nauwkeurige, met rubber afgedichte lagers voor superlage wrijvingsprestaties en maximale bescherming in stoffige omgevingen.
Afgedichte differentiëlen met stalen tandwielen
De met olie gevulde differentiëlen voor en achter van de Rally VXL maken gebruik van interne stalen tandwielen voor maximale duurzaamheid. Met siliconenpakkingen en X-ringafdichtingen kunt u de hoeveelheid blokkeerwerking afstemmen door de viscositeit van de vloeistof in de differentiëlen te variëren.
Voertuigspecificaties:
Lengte: 21,00 inch (535 mm)
Voorspoor: 11,00 inch (281 mm)
Spoor achter: 11,00 inch (281 mm)
Bodemvrijheid: 0,80 inch (21 mm)
Gewicht (zonder batterij): 2,63 kg (5,8 pond)
Hoogte (totaal): 8,10 inch (206 mm)
Wielbasis: 12,8 inch (324 mm)
Schoklengte (voor): 3,45 inch (88 mm) – lang
Schoklengte (achter): 3,98 inch (101 mm) – XX lang
Snelheidsregeling: Velineon® VXL-3s™ elektronische snelheidsregeling
Motor (elektrisch): Velineon 4-polig 3500 kV sensorloos borstelloos
Algemene aandrijfverhouding: 11,82:1
Differentieeltype: Afschuining van gehard staal, afgedicht, beperkte slip
Tandwielafstand: 32 spoed
Chassisstructuur/materiaal: Composiet kuip
Aandrijfsysteem: asaangedreven 4WD
Besturing: Dual-bellcrank met geïntegreerde servosaver
Banden: directioneel grindpatroon met schuiminzetstukken
Banddiameter: 3,0 inch (76 mm) (voor en achter)
Wielen (voor/achter): 12-spaaks rallywielen
Wieldiameter: 2,2 ” (56 mm) (buiten), 3,0 ” (76 mm) (binnen)
Radiosysteem: TQi™ 2,4 GHz (2-kanaals)
Servo: Waterdichte digitale 2075 servo (125 oz-in koppel)
Vaardigheidsniveau: 2
Batterijcompartiment (L/B/H): 165 x 50 x 23/26 mm
Benodigde batterijen: 4 “AA” (zender)
Motorspecificaties:
Type: Velineon 3500 kV sensorloos borstelloos
Gewicht: 9,24 ounces (262 g)
Lengte: 2,20 inch (56 mm)
Diameter: 1,41 inch (36 mm)
Connectortype: kogel van 3,5 mm
ESC-specificaties:
Ingangsspanning (cellen): 7,2 – 11,1 V (6–9 cellen NiMH), 2s–3s LiPo
Kastgrootte: 2,19″ (56 mm) x 1,54″ (39 mm) x 1,3″ (33 mm)
Gewicht: 3,84 ounces (109 g)
BEC-spanning: 6,0 volt
Achteruitvertraging: Ja, met lockout
Thermische beveiliging: thermische uitschakeling in twee fasen
Poorten: hulpventilator
Wat zit er in de doos:
Fiesta ST Rally met VXL-3s ESC en 3500 kV-motor
Snelstartgids
TQi 2,4 GHz radiosysteem
Hoogwaardig onderhoudsgereedschap
Optionele versnelling
Wat je nodig hebt:
Batterijen | Rally vereist een enkele NiMH- of LiPo-batterij. Bekijk de volledige lijst aanbevelingen met accu,s en laders.
AA-alkalinebatterijen | Vier AA-alkalinebatterijen voor de zender.
Bekijk alle producten van Traxxas hier