Venture Scale bouw Kit
De Venture is de ultieme RC-trailtruck die klaar is voor avontuur, en nu is hij verkrijgbaar in een zelfbouwversie, zodat je deze volledig kunt aanpassen tot je ultieme terreinwagen. De Venture is van de grond af aan ontwikkeld om de meest geavanceerde en chauffeursvriendelijke scalertruck op de markt te zijn en is de perfecte reisgenoot voor iedereen, van weekendwandelaars tot wereldreiziger-avontuurhelden! Of je nu een berg oprijdt, rotsachtige beken oversteekt of gewoon een ritje maakt, de Venture kan het allemaal aan.
Om van de Venture de beste schaaltruck in zijn klasse te maken, is het chassis voorzien van een gevormd stalen chassis dat een realistische positie van de motor vooraan omvat, met een volledig metalen tandwieloverbrenging en een permanente 4WD-aandrijflijn met een centrale tussenbak, plus een schaalophanging met tweetraps, met olie gevulde schokdempers en stevige offroad-assen met permanent vergrendelde differentiëlen.
De zelfbouw Venture SBK bevat officiële HPI-opties zoals herbouwbare universele aandrijfassen vooraan, aluminium trekstangen voor vertrouwen op ruw terrein, 4-links achteraan voor meer articulatie en tractie, plus verborgen asgewichten voor meer stabiliteit met een verlaagd middenpunt zwaartekracht (CG). Terwijl u de kit samenstelt aan de hand van de volledig gedetailleerde montage-instructies, kunt u de truck desgewenst aanpassen of gaandeweg extra opties en accessoires toevoegen.
De Venture Scale Builder Kit wordt alleen in kitvorm geleverd, klaar voor uw eigen keuze van motor, servo, snelheidsregelaar, wielen, banden, carrosserie en bumpers, zodat U direct over de meest aangepaste truck kunt beschikken. Bent u op zoek naar de kant-en-klare en Ready To Run (RTR) versie van de Venture? Bekijk de #118146 Matzwarte, #116558 Gunmetal of #117165 Sandstorm RTR Venture-trucks!
SCHAAL CHASSISONTWERP EN LAY-OUT
De Venture-rotscrawler heeft een gevormd stalen C-kanaalchassis met stevige plastic kruisbeugels als basis voor een realistisch vrachtwagenchassis. Om ervoor te zorgen dat de truck een voorgewicht heeft dat het klimvermogen verbetert, zijn de motor en transmissie recht vooraan gemonteerd – net als bij een echte truck! Voor extra gewicht aan de voorkant is de stuurservo naast de motor ook op het chassis gemonteerd.
INCLUSIEF HPI OPTIE-ONDERDELEN
De Venture-rupstruck zit al boordevol functies (je kunt er hieronder alles over lezen), en de SBK-versie bevat een selectie zorgvuldig uitgekozen opties die hem nog beter in staat zullen stellen, niet alleen op de trail, maar ook op de meest moeilijk terrein. Als u al een Venture heeft, zijn al deze opties ook afzonderlijk verkrijgbaar om uw truck te verbeteren en te versterken.
VOORSTE UNIVERSELE AANDRIJFASSEN
#115942 Universele aandrijfassen voor – deze zijn sterker dan de standaard dogbones en kunnen ook volledig opnieuw worden opgebouwd voor als u routineonderhoud moet uitvoeren. Ze vergroten ook de stuurhoek, zodat u gemakkelijker om obstakels heen kunt draaien.
6MM ALUMINIUM LOWER LINKS
#116442 Aluminium onderschakels – vervaardigd uit een aluminiumlegering van 6 mm dik en vervolgens geanodiseerd om te passen bij de schokbrekerlichamen en de motorplaat. Deze stevige metalen schakels helpen de ophanging te verstevigen en zorgen ervoor dat de tweetrapsschokken hun werk tot het uiterste kunnen doen.
4-LINKS ACHTERVERING
#117079 4-Link achter – het toevoegen van extra articulatie aan de achteras zorgt voor extra grip op kritieke momenten, zoals bij het zijdelings oprijden van steile taluds, waardoor u het vertrouwen krijgt om de Venture naar de uiterste grenzen van de prestaties van schaalcrawlers te brengen.
MESSING ASGEWICHTEN
#117086 Asgewichten – deze zware koperen gewichten voegen 24 g gewicht toe aan de binnenkant van elke as en zijn niet alleen aan het zicht onttrokken voor schaalrealisme, ze voegen zelfs nog meer stabiliteit aan de truck toe door het zwaartepunt zo laag mogelijk te verplaatsen.
EVENWICHTIGE GEWICHTSVERDELING
De chassisindeling van de Venture, met de naar voren gemonteerde motor en transmissie, plus de op het chassis gemonteerde servo (CMS), plaatst het grootste deel van het gewicht aan de voorkant, waardoor de Venture ultrarealistische rijprestaties krijgt en een voordeel heeft ten opzichte van de meeste andere. schaalwagens wanneer u op pad gaat.
VOLLEDIG METALEN TRANSMISSIE
De Venture is de eerste vrachtwagen op schaal met sterke metalen tandwielen in de hele transmissie. Met een hoofdversnellingsset afkomstig van de ultrasnelle en ultrasterke Savage XS Flux, kan de Venture-aandrijflijn LiPo-vermogen tot 3S aan, evenals borstelloos motorvermogen zonder upgrades.
PERFECTE OFFROAD TRAIL-VERSNELLING
Met een transmissie-aandrijfverhouding van 1,53:1 bedraagt ??de algehele aandrijflijnverhouding 7,6:1 voor een goede allround versnelling en een eindoverbrengingsverhouding van 30,4:1 uit de doos. Hiermee kunt u de meeste paden op of af gaan en kunt u beginnen met het beklimmen van moeilijke hellingen. Met rondsels van 15-28 tanden kunt u eindoverbrengingsverhoudingen van 30,4:1 tot 16,2:1 verkrijgen. U kunt de verhouding eenvoudig wijzigen met een optioneel tandwiel met 56 tanden, van 19 tot 32 tanden, voor eindoverbrengingsverhoudingen van 22,4:1 tot 13,3:1.
MIDDENTRANSFERKAS
Naast de motor en transmissie aan de voorzijde beschikt de Venture over een centraal gemonteerde tussenbak met een overbrengingsverhouding van 1,5:1. Terwijl het maximale gewicht op de voorkant van het chassis wordt geplaatst, zorgt de centrale locatie van de tussenbak ervoor dat de aandrijflijn laag en langs de middellijn van het chassis kan zitten, zodat de aandrijfassen loodrecht op de assen staan voor maximale krachtoverdracht naar de banden.
LAGE HOEK AANDRIJFASSEN
De lage hoek en centrale positie van de aandrijfassen zorgen voor een maximale krachtoverdracht, zodat zoveel mogelijk kracht de banden bereikt. De aandrijfassen zijn voor en achter even lang en zijn voorzien van schuifassen van composietmateriaal met metalen kruiskoppelingen aan elk uiteinde, waar ze de tussenbak en de as ontmoeten. Bij de assen zitten rondsels met 13 tanden en tandkransen met 43 tanden (asverhouding van 3,31: 1) in de “pompoen” of het midden van de assen. Elk differentieel is uitgerust met metalen diff-lockers voor pure 4WD-tractie te allen tijde.
VERSTELBARE SLIPPERKOPPELING
Met een extern verstelbare pantoffel kun je gladde rotsen en losse oppervlakken aanpakken zonder grote veranderingen aan de opstelling van de Venture te hoeven aanbrengen. Een juiste afstelling geeft u de perfecte hoeveelheid kracht en grip door de wielspin te verminderen – en met de gemakkelijk te bereiken stelmoer kunt u snel aanpassingen maken op de werkbank of onderweg.
GEAVANCEERDE TRUCKSTURING
Het stuursysteem voor RC-vrachtwagens op schaal is erg belangrijk – en daarom is de Venture ontworpen met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van besturing en ophanging voor zowel kracht als realisme. Dit maakt de Venture de meest veelzijdige scalertruck op de trail! Met een op het chassis gemonteerde servo (CMS) en achter de as (BTA) besturing, plus een functioneel Panhard-stuur, krijg je een perfect schaaleffect met realistische en ideale prestaties, ongeacht het terrein waarop je rijdt. Aluminium steunen voor het Panhard-stuur en aluminium stuurplaten voegen de sterkte en duurzaamheid toe om u volledig vertrouwen op de trail te geven.
PANHARD BAR
Een Panhard-stang op aluminium steunen zorgt voor een extra schaaleffect, omdat deze op de meeste offroad-vrachtwagens en -voertuigen aanwezig is. Het doel van het Panhard-stuur is om het sturen zonder hobbels te behouden terwijl de as over hobbels stijgt en in gaten en sporen valt. Hierdoor gaat de Venture precies daar waar u hem wilt hebben, met nauwkeurige stuurcontrole!
CMS (SERVO OP CHASSIS GEMONTEERD)
De realistische besturing voor het Venture-chassis begint met een op het chassis gemonteerde servo. Als elke servo van standaardformaat stevig aan de voorkant van het chassis is gemonteerd, helpt het gewicht van de servo de voorspanning van het voorgewicht van de Venture. De massieve metalen stuurschakel ziet eruit alsof hij uit een echte vrachtwagen komt en sluit aan op de stoere stuurknokkel. De Venture SBK past op elke stuurservo van standaardformaat – kies de beste voor uw behoeften!
NUL ACKERMANN STUUR
Voor een superkleine draaicirkel heeft de Venture een Ackermann-stuurhoek van nul. Dit betekent in feite dat je gelijke stuurhoeken hebt voor de voorbanden wanneer ze helemaal naar links of rechts worden gestuurd – de maximale mate van besturing voor de beste prestaties bij het aanpakken van ruig offroad-terrein.
BTA (ACHTER DE AS) STUUR
De Venture beschikt standaard over een Behind The Axle (BTA) stuurstang, zodat u geen ingewikkelde aanpassingen hoeft te doen om maximale prestaties op de trail te krijgen. Een dikke stalen staaf verbindt de twee met metaal versterkte fusees achter de vooras met elkaar. Omdat alle stuurverbindingen uit de buurt van potentiële obstakels zoals rotsen en wortels worden gehouden, heeft de truck een veel betere oploophoek dan met standaard RC-crawlerkit-stuurontwerpen.
TRAIL-KLARE OPHANGING
Een goede vering vormt de kern van elk terreinvoertuig, en dit principe is overal zichtbaar op het Venture-chassis. Van de aluminium bevestigingen op de assen tot de tweetrapsschokdempers: de Venture zit boordevol geavanceerde functies die ongezien zijn op andere schaalcrawlers – zonder dat u optionele onderdelen hoeft aan te schaffen! De Venture kan op elk parcours presteren, dankzij verstelbare, met olie gevulde schokdempers en standaard 12 mm zeskantnaven die op een groot aantal schaalwielen en banden passen.
ROBUUSTE ALUMINIUM ONDERDELEN
Het uiterlijk en de stijl van het Venture-chassis worden verbeterd door aluminium ophangingsonderdelen die een fantastische terugkeer zijn naar truckkits uit RC’s retro gouden eeuw. Van de asdoppen met het HPI hex-logo erop tot de dikke bevestigingspunten voor schokbrekers en stangen: de echte metalen onderdelen geven de Venture een geweldige uitstraling die andere schaalvrachtwagens niet kunnen evenaren! Beide Panhard-stuurbevestigingen zijn ook van aluminium, evenals alle vier de zeskantige naven voor de wielen. Elke zeskantnaaf wordt ook op zijn plaats gehouden op de assen door stalen stelschroeven voor extra veiligheid.
MULTI-LINK-OPHANGING
De Venture SBK is voorzien van een stevige en betrouwbare 3-link ophanging aan de voorkant en een zeer gelede 4-link ophanging aan de achterkant. 6 mm aluminium stangverbindingen vormen de onderste ophangingsschakels voor en achter. De bovenstangen bestaan ??uit een enkele aluminium enkele schakel vooraan, en 2 aluminium bovenstangen achteraan.
DUBBELE TRAP-SCHOKDEMPERS
Voor ultieme trailtuning zijn de lichtmetalen schokdempers voorzien van tweetraps schokveren. Dit betekent dat de korte veer de zachte hobbels en dalen verzacht die je tijdens het rijden tegenkomt, en dat de langere, stevige veer de hardere klappen opvangt, zoals wanneer de Venture een steile helling afdaalt. HPI-ontwerpers hebben de perfecte combinatie van veren en oliën gevonden voor allround rijden, maar u kunt de rit van uw truck verfijnen met verschillende schokoliën en veren, zodat de Venture op de trail optimaal presteert.
VERSTELBARE WIELBASIS
Met het Venture-chassis kunt u de wielbasis wijzigen van 290 mm naar 315 mm (11,4 tot 12,2 inch) door de lengte van de koppeling aan te passen, wat het uiterlijk en het rijgedrag van de truck kan veranderen. Als u een andere carrosserie monteert om uw Venture aan te passen, zorgt het aanpassen van de wielbasis ervoor dat de banden in de wielopeningen passen, waardoor de truck er perfect op schaal uitziet.
FUNCTIES
Fulltime 4WD off-road truckkit op schaal 1/10 – bouw je zelf!
Gevormde stalen C-kanaal chassisrails
Voor- en achterbumperbevestigingen voor bumpers naar keuze
Dankzij de verstelbare zijsliders op de rotsrails kan de truck over lastige obstakels heen komen
Aan de voorzijde gemonteerde motor en transmissiepositie voor ultiem schaalrealisme
Het voorgewicht verbetert de klimtractie en zorgt voor een realistischer rijgedrag
Volledig metalen tandwielaandrijflijn voor extreme duurzaamheid
Centrale tussenbak met verschuifbare aandrijfassen naar de voor- en achterdifferentiëlen
Tussenbak voorkomt dat de motor afslaat voor de beste klimactie
Tussenbak maakt ook de centrale aandrijfassen recht en verlaagt voor een efficiëntere krachtoverdracht
Assen zijn voorzien van een klein differentieelhuis of “pompoen” -formaat voor de best mogelijke bodemvrijheid
Aluminium differentieel pompoenhoezen
Vergrendelde differentiëlen voor uitstekende tractie bij het klimmen off-road
12 mm aluminium zeskantnaven voor alle beschikbare rupswielen
Shocktowers hebben meerdere montageposities om wielbasisopties mogelijk te maken
BTA-stuurstang (Behind The Axle) voor verbeterde naderings- en vertrekhoeken
Panhard-stuur voor schaallooks en geoptimaliseerde geometrie zonder hobbelbesturing
Zero Ackermann-ontwerp met hoge stuurknokkel voor verbeterde obstakelvrijheid en een kleinere draaicirkel
Driepuntsophanging vooraan
4-links driehoekige ophanging achteraan
Met olie gevulde aluminium schokdempers (slag van 63-90 mm)
Verstelbare schokbrekerlichamen met schroefdraad voor snelle veranderingen in de rijhoogte
Tweetraps schokveren
Aluminium trekstangen/schokdempers
Aluminium Panhard-bevestigingen
CMS (Chassis Mounted Servo) realistische stuuropstelling
Verstelbare carrosseriebevestiging voor elke offroad-carrosserie (vrachtwagen of SUV)
Volledig verstevigde carrosseriesteunen aan de achterkant
Volledige set kogellagers
Beschermhoes voor ontvanger
Antenne montage
SPECIFICATIE
DIMENSIES
met #117365 FJ Cruiser body en #116852 & #116853 bumper Type 1 sets
Lengte: 527 mm (20,7″)
Breedte: 227 mm (9″)
Hoogte: 238 mm (9,4″) met imperiaal, 217 mm (8,5″) zonder (varieert afhankelijk van de bandenkeuze en de instellingen van de ophanging)
Wielbasis: 311 mm (12,3″)
Overhang voorzijde: 101 mm (3,9″)
Overhang achter: 135 mm (5,3″)
GEWICHT
Loopgewicht: 2,4 kg (5,3 lbs) (bij benadering – zal variëren afhankelijk van uw elektronicakeuze)
VERMOGEN
met #116852 en #116853 bumper Type 1 sets – zal variëren afhankelijk van uw keuze aan bumpers
Overbraakhoek: 44,5 graden
Aanpakhoek: 55 graden
Vertrekhoek: 45,5 graden
Maximale klimhoek: 49 graden
Maximale kantelhoek: 28 graden
Asgeleding: 30 graden
Bodemvrijheid 68 mm mogelijk: (2,7″)
Bodemvrijheid bij standaard rijhoogte 60 mm: (2,4″)
Bodemvrijheid as 32 mm: (1,3″)
VERSNELLING
Aandrijflijnverhouding: 7,6:1
Transmissieoverbrenging: 1,53:1
Asoverbrenging: 3,31:1
Overbrenging tussenbak: 1,5:1
Wat heb je nodig om deze kit compleet te maken:
– Schaalbody naar keuze – wielbasis van 313 mm (12,3 inch) past perfect, voor andere wielbases moeten de schakels worden aangepast
Voor- en achterbumpers passend bij uw carrosseriekeuze
– Schaal-rupsbanden en wielen (we raden 1,9″ wielen aan voor de beste pasvorm)
– Geborstelde of borstelloze motor (we raden een geborstelde motor met hoog toerental of een gelijkwaardige borstelloze motor aan)
– Elektronische snelheidsregeling, passend bij uw motorkeuze
– Standaard stuurservo met hoog koppel
– Radiosysteem met ontvanger
– Accu voor crawler (met passende stekker voor uw snelheidsregelaar)
– 4x AA Batterijen voor radiozender
Bekijk alle producten van HPI Racing hier