SPORT 3 WORDT KLASSIEK MET DEZE REPLICA
BMW WARSTEINER-TOERWAGEN
Met veel genoegen kondigen we deze nieuwe editie Sport 3 BMW M3 E30 aan, gehuld in de beroemde BMW Warsteiner-kleurstelling en een eerbetoon aan de Schnitzer Motorsport-machine, bestuurd door Roberto Ravaglia, die vele jaren van succes heeft gekend – met name de overwinning van het World Touring Car Championship in 1987!
Met zoveel fantastische machines in de illustere BMW-kleurstelling duurde het niet lang voordat we besloten welke versie we zouden repliceren, aangezien elke echte toerwagenfan de naam Roberto Ravaglia, winnaar van de 24 uur van Spa, DTM en vele anderen, wel zal kennen.
Onder de motorkap is deze klassieke BMW op schaal 1/10 gebouwd op het favoriete HPI Racing Touring Car-chassis van de fans, de Sport 3. Met fulltime cardanaangedreven 4WD, een volledig afgedichte aandrijflijn, waterdichte 2,4 GHz elektronica/radio-uitrusting, volledig onafhankelijke dubbele wishbone-ophanging en verstelbare, met olie gevulde schokbrekers, je bent klaar om onder alle omstandigheden te shredden.
De auto wordt compleet gemaakt door een set BBS RS Mesh-wielen, elk verpakt in onze beproefde 26 mm SPEC-GRIP-rubberbanden voor fantastische acceleratie-, rem- en bochtenprestaties op elk oppervlak
PRACHTIGE REPLICA BBS WIELEN
De SPORT 3 Warsteiner BMW E30 rijdt op een prachtige replica, BBS RS Mesh-wielen, synoniem met de BMW M-serie auto’s uit de vroege jaren 80. Onze 1/10-versies zijn voorzien van zeer gedetailleerde en sterke mesh-spaken met details van het originele iconische tweedelige ontwerp, aangevuld met een gelakte afwerking in goud en zilver.
HPI SPEC-GRIP BANDEN VOOR MAXIMALE TRACTIE
Elk wiel is voorzien van onze beproefde 26 mm SPEC-GRIP-rubberbanden, compleet met multi-condition loopvlak en rubberen “K”-compound met hoge tractie voor maximale grip op vrijwel elk verhard oppervlak. Deze semi-gladde, gripvaste rubberen banden zorgen voor geweldige acceleratie-, rem- en bochtprestaties! De banden zijn gegoten in een duurzame, slijtvaste rubbercompound die je een lange levensduur geeft voor urenlang plezier en genot.
REPLICA KLASSIEKE BMW M3 E30 WARSTEINER-BODY
De beroemde racekleuren met drie strepen die sinds de jaren zeventig door de raceauto’s van BMW worden gedragen, zijn
vandaag de dag iconisch geworden voor het merk M. Blauw staat voor BMW, rood voor autosport en paars voor de unieke combinatie van
de twee. Roberto Ravaglia bestuurt deze auto van het Warsteiner-merk en is een van de meest succesvolle coureurs van dit tijdperk en winnaar van zeven titels in vier verschillende kampioenschappen.
Elk detail van zijn wereldvermaarde auto uit 1987 is gerepliceerd voor deze speciale editie van de SPORT 3.
GEGOTEN CHASSIS UIT ÉÉN STUK
Het hoofdchassis is gemaakt uit één stuk versterkt plastic en is voorzien van een aandrijflijntunnel die precies in het midden is gegoten, net als bij een echte auto. Het is een stap verder dan welke auto met plastic kuipchassis dan ook die vandaag de dag verkrijgbaar is.
LAY-OUTONTWERP MET LAAG PROFIEL
Eén van de manieren waarop we de Sport 3 de best mogelijke wegligging gaven, was door ervoor te zorgen dat alle componenten zo laag mogelijk in het chassis pasten. Dit geeft de auto een verbazingwekkend laag zwaartepunt voor optimaal bochtengedrag.
GESCHIKT VOOR 2S LIPO
De Sport 3 is voorzien van een veelzijdige elektronische snelheidsregelaar die kan worden gebruikt met moderne lithium-polymeer (LiPo) of nikkel-metaalhydride (NiMH) batterijen. Houd er rekening mee dat er geen LiPo-adapterstekker is meegeleverd; uw modelwinkel kan er een leveren.
GESCHIKT VOOR EEN GROTE VERSCHEIDENHEID AAN BATTERIJEN
Het Sport 3-chassis is geschikt voor lithium-polymeer (LiPo) en nikkel-metaalhydride (NiMH)-pakketten van verschillende afmetingen, inclusief de extra lange 7-cel NiMH-pakketten. Wat uw stroombehoefte ook is, hij kan het allemaal bevatten! Een dikke klittenband houdt de rugzak stevig op zijn plaats, en een eenvoudig batterijblok wordt op zijn plaats geschroefd, zodat u de gewichtsverdeling naar voren of naar achteren kunt aanpassen voor extra besturing of acceleratie.
FULLTIME VIERWIELAANDRIJVING
De Sport 3 is voorzien van permanente vierwielaandrijving voor de meeste controle en precisie op de weg of op het circuit. Alle vier de wielen worden aangedreven door robuuste tandwieldifferentiëlen voor en achter, net als bij een echte auto. De extra tractie geeft u meer acceleratie en controle in de bochten, voor maximaal vertrouwen en plezier.
AANDRIJFLIJN MET AFGEDICHTE AS
In de aandrijflijn van alle Sport 3-modellen is de motor in de lengterichting in het gegoten chassis gemonteerd, naast de lange aandrijfas die door het midden van de auto loopt. De gehele aandrijflijn, inclusief de centrale aandrijfas en de tandwieldifferentiëlen, is volledig afgedicht om te voorkomen dat vuil, stenen en puin de aandrijflijn beschadigen of vastlopen. De aandrijfas, differentiëlen en assen draaien op kogellagers om de efficiëntie van de aandrijflijn te maximaliseren.
AANDRIJFAS MET TOEGANG TOT DE ONDERKANT
De centrale aandrijfas die de voor- en achterdifferentiëlen met elkaar verbindt, is gemakkelijk toegankelijk vanaf de onderkant van het chassis. Hierdoor kan de aandrijflijn volledig worden afgedicht om deze te beschermen tegen stenen en puin, waar u ook met uw auto wilt rijden.
OPTIE: AANDRIJFASAFDEKKING VAN KOOLSTOFVEZEL
De standaard aandrijfasafdekking aan de onderkant van het chassis kun je eenvoudig vervangen door een koolstofvezelafdekking die zorgt voor extra stijfheid en een extra cool uiterlijk.
GEMAKKELIJKE TOEGANG TOT DIFFERENTIËLEN
Om bij de differentiëlen te komen voor snelle aanpassingen hoeft u slechts 4 schroeven te verwijderen. Hiermee kunt u het differentieel eruit halen en het vet verversen, de versnellingen controleren of het gewoon een algemene onderhoudsbeurt geven.
METALEN DIFFERENTIËLEN MET 4 VERSNELLINGEN
Kegelvormige tandwieldifferentiëlen aan elk uiteinde van de auto brengen het vermogen over van de aandrijfas naar de dogbones en assen die elk wiel aandrijven. Dankzij de volledig metalen constructie is de aandrijflijn bestand tegen krachtige borstelloze motoren, zodat deze in de toekomst eenvoudig kunnen worden geüpgraded. Met rubber afgedichte kogellagers ondersteunen de differentiëlen en elk differentieel kan afzonderlijk worden afgesteld door het differentieelvet te verversen.
OPTIE: DIFF SPOOL
De optionele diff-spoel elimineert alle diff-actie voor directe tractie en remactie van uw trekkervinger rechtstreeks naar de wielen.
VOLLEDIG VERSTELBARE VERING MET DUBBELE WISHBONE
De ophanging van de Sport 3 maakt gebruik van het in de race beproefde ontwerp met dubbele wishbone-ophanging, vergelijkbaar met een moderne raceauto op ware grootte. Je kunt de anti-squat en anti-dive van de voor- en achterarmen regelen met behulp van de standaard draaiblokken, en met de optionele onderdelen kun je de sweep- en teenhoeken aanpassen. Je kunt ook eenvoudig de rol midden voor en achter veranderen met de verticale kogelboutbevestiging in racestijl op zowel de binnenste als de buitenste camber link-bevestigingen. Meerdere montageposities voor de schokbreker bieden een volledig scala aan aanpassingshoeken voor de schokdemper, zodat deze geschikt is voor verschillende wegomstandigheden.
MEERDERE SCHOKPOSITIES
OPTIE: SCHOKTORENS VAN KOOLSTOFVEZEL
Het optionele paar koolstofvezel schoktorens zien er niet alleen geweldig uit, maar voegen ook extra stijfheid toe aan de ophanging voor optimale prestaties. Het koolstofvezelmateriaal is extra licht, waardoor het zwaartepunt van de Sport 3 ook wordt verlaagd.
MET OLIE GEVULDE SCHOKBREKERS MET SCHROEFDRAAD
De Sport 3 is uitgerust met een set met olie gevulde schokbrekers in composiet-schroefsetstijl, net zoals je zou zien op een echte raceauto! De volledig instelbare schokbrekers zijn volledig afstembaar om optimale chassisprestaties te leveren op een grote verscheidenheid aan wegoppervlakken. De rijhoogte is snel verstelbaar door gebruik te maken van de schokbrekers met schroefdraad. Verdere afstemmingsaanpassingen zijn ook mogelijk door het veranderen van het veren- en schokoliegewicht.
OPTIE: GEANODISEERDE ALUMINIUM SCHOKBREKERS MET SCHROEFDRAAD
Voor optimale prestaties heb je een set geanodiseerde aluminium schokdempers met schroefdraad nodig die tot in de perfectie zijn bewerkt. Dankzij het volledig geanodiseerde aluminium schokdemperlichaam met schroefdraad, de aluminium schokdemperkraag en de aluminium boven- en onderkappen kunt u de meest nauwkeurige afstemmingsaanpassingen maken.
ROBUUSTE VOORWIELOPHANGING
De voorkant van de Sport 3 maakt gebruik van de sterke ophanging in C-hub-stijl die te zien is op de nieuwste RC-toerwagens, met een verticale camberbevestiging met kogelbouten waarmee je het rolcentrum van de voorkant kunt veranderen – wat een cruciale race-aanpassing is waarmee de Sport 3 kan rijden. wees een stap boven andere RC-toerwagens op sportniveau. De ophangarm is ook voorzien van meerdere bevestigingsgaten voor de schokdemper, zodat de hoek van de schokbreker eenvoudig kan worden aangepast.
AFSTELBARE ACHTERVERING
De achternaaf is uitgerust met een verticale afstelling met kogelknopen, waardoor het midden van de achterrol eenvoudig kan worden afgesteld. Door de kogelknop omhoog of omlaag te bewegen met de optionele afstandhouders, veranderen de tractie-eigenschappen van de achterkant terwijl de auto door de bochten rijdt. De ophangarm is ook voorzien van 3 verschillende bevestigingsgaten voor de schokdemper, zodat de hoek van de schokbreker eenvoudig kan worden aangepast.
OPTIE: CVD-AANDRIJFASSEN
De optionele alles-in-één CVD-aandrijfassen verhogen de precisie en efficiëntie van de gehele aandrijflijn en besturing aanzienlijk, voor maximale rijprestaties .
DUBBELE BELLCRANK-BESTURING
Het op prestaties geteste, verstelbare dubbele bel-cranksysteem zorgt voor optimale stuurprecisie bij alle snelheden. Een metalen sleepkoppelingsplaat verbindt de cranks voor extra duurzaamheid, de extra montageposities van de sleepkoppelingen maken ook Ackermann-hoekaanpassingen mogelijk.
ROBUUSTE VEERBELASTE SERVOSAVER
De Sport 3 bevat een verstelbare meerdelige servo-saver in cam-stijl, die de servo beschermt tegen crashschade. Bij een crash of botsing vangen de voorwielen meestal een groot deel van de klap op en geven de impact direct door aan de stuurservo. De sterke veerbelaste nokkenactie van de servosaver is ontworpen om deze kracht te absorberen en de servotandwielen tegen de impact te beschermen!
ALUMINIUM MOTORSTEUN
De gegoten aluminium motorsteun in nokstijl houdt de motor op zijn plaats voor een veilige rondsel-/spoorverbinding. Twee schroeven houden de nok stevig op zijn plaats op de houder, en koelvinnen op de zijdelingse steun zorgen voor warmteafvoer om de motor zo efficiënt mogelijk te laten draaien.
MET METAAL AFGESCHERMDE KOGELLAGERS
De Sport 3 is volledig uitgerust met een set metaalafgeschermde kogellagers voor maximale efficiëntie. De metalen schilden houden het stof weg van de interne onderdelen, terwijl de gladde precisielagers zorgen voor een optimale vermogensafgifte van de krachtbron naar de aandrijflijn.
ROBUUSTE VOORBUMPER
Om de voorwielophanging, het chassis en de carrosserie te beschermen tegen grote en kleine stoten, is een extra dikke schuimbumper stevig aan de voorkant van de Sport 3 bevestigd.
PAS JE UITERLIJK AAN
Met een grote verscheidenheid aan carrosserieopties, wielen en banden van HPI kunt u de stijl van uw Sport 3 volledig aanpassen aan uw stijl.
IN HOOGTE VERSTELBARE LICHAAMSSTEUNEN
Dankzij de in hoogte verstelbare carrosseriesteunen kunt u elke toerwagencarrosserie op schaal 1/10 van HPI Racing op het Sport 3-chassis monteren . Het enige wat u hoeft te doen is de carrosseriesteunen aan de voor- en achterkant aan te passen, zodat de wielen en chassiselementen goed onder de carrosserie passen. Body-pinnen houden de bevestigingen op hun plaats, en dankzij de meerdere montagegaten kunt u de exacte lichaamsaanpassing nauwkeurig afstellen.
LICHAAMSKEUZES
Je kunt elke toerwagencarrosserie op schaal 1/10 van HPI Racing op de Sport 3 monteren , van hot hatches tot supercars, pick-up trucks tot supertouring racers. Het enige wat u hoeft te doen is de carrosseriesteunen voor en achter aan te passen, zodat de wielen goed onder de carrosserie passen. Een eenvoudig systeem met behulp van lichaamspinnen houdt de steunen op hun plaats, en u kunt de pasvorm verfijnen om precies de gewenste rijhoogte te krijgen.
UITGEBREIDE HANDLEIDING
Alle HPI Racing-kits bevatten een gedetailleerde meertalige handleiding. Uitvergrote diagrammen en uitgebreide informatie over uw Sport 3 zorgen ervoor dat u over de knowhow beschikt als het gaat om het onderhouden en upgraden van uw kit. U kunt ook een digitale versie van de handleiding downloaden naar uw persoonlijke elektronische apparaat en deze bij u houden, zodat u deze onderweg gemakkelijk kunt raadplegen.
MYHPI: DE ULTIEME HULPBRON
VOOR UW SPORT 3
Zodra u uw Sport 3 heeft, kunt u deze toevoegen aan uw MYhpi-garage om direct informatie te krijgen over wat uw auto sneller, beter afstelbaar en gemakkelijker te tunen maakt. Voeg uw volledige HPI-collectie toe aan uw MYhpi-garage, zodat u direct toegang heeft tot handleidingen, video’s, tips en hulp voor elk van uw HPI-auto’s!
#120103 SPORT 3 1987 WARSTEINER BMW E30
Voorgemonteerde 4WD-toerwagen op schaal 1/10
met 2,4 GHz radiosysteem en geverfd
BMW E30 Warsteiner-carrosserie
SPECIFICATIES:
Lengte: 431 mm (17″)
Hoogte: 127 mm (5″)
Breedte: 200 mm (7,9″)
Wielbasis: 254 mm (10″)
Inclusief:
4 AA-batterijen
7,2v 2000 mAh NiMH-batterij met standaardstekker
Batterijlader
In het mapje aanbevelingen staan de accu,s en laders die geschikt zijn voor dit model.
Bekijk alle producten van HPI Racing hier