ZIE DE SAVAGE XL FLUX V2!
Zodra de razende en acrobatische Savage X FLUX V2 werd aangekondigd, ontstond de vraag naar een nieuwe versie van de XL-versie met lange wielbasis. Het lijkt erop dat het enige waar mensen meer van houden dan een GROTE monstertruck, een GROTE monstertruck is…
En de Savage XL FLUX V2 levert zowel kolossale afmetingen als verbeterde rijeigenschappen!
Vuilspuwende kracht met een druk op het gaspedaal, plus het versnipperen van banden, terreinvernietigende kracht waardoor je dekking zoekt… FLUX-fans weten waar het aan toe is! En met een hele reeks nieuwe functies en upgrades, zoals het nieuwe XL LCG-chassisontwerp en -indeling, nieuwe Twin Clamp-motorsteun, nieuwe Twin Battery Boxes, nieuwe XL Center Skid Plate, nieuw middendifferentieel, nieuwe wielen, banden, carrosserie, robuuste bumpers en veel meer – Dit is niets minder dan: Next Level Savage!!
HET BEEST IS TERUG
De Savage startte de RC Bashing-beweging en twintig jaar later zijn we er nog steeds, sterker dan ooit en blij om weer in de ring te belanden met de heilige graal, het juweel aan de kroon… Dames en heren, de Savage XL FLUX is terug!
GLOEDNIEUWE WIELEN EN BANDEN
Een nieuwe Savage XL FLUX verdient een nieuwe set brutaal agressieve HPI Havok 3.8″ wielen, verpakt in nog een toevoeging aan het TREDZ “by HPI Racing” bandenrek. De Tredz Terrahex 3.8″ banden zijn robuust ontworpen, maar voor ultieme wendbaarheid en handling bij grondschudsnelheden
ULTIEME WIEDE STERKHEID
Van het middendifferentieel en de Super HD-aandrijflijn tot de kogelvrije 29/9T differentiëlen en 17 mm assen en zeskantnaven tot de nieuwe robuuste bumpers: elke centimeter van de Savage XL FLUX V2 is gebouwd om te overleven en te domineren. Met stevige draagarmen, klaar om de straf van grote valpartijen te weerstaan, terwijl alles binnenin wordt beschermd door het versterkte Xtra-lange wielbasis dikke aluminium TVP (Twin Vertical Plate) chassis en Xtra-lange centrale skidplate, geflankeerd door een stevige, nieuwe gestroomlijnde batterij dozen.
NIET VOOR ZWAARHEDEN!
Zoals alle HPI-trucks is de Savage XL FLUX V2 eenvoudig te besturen met de meegeleverde stuurwielcontroller, maar u moet er wel uiterst voorzichtig mee omgaan! Geef gas en het 6S FLUX-systeem komt in actie en voor niet-ingewijden kan het HEEL snel behoorlijk gek worden! Verwacht krankzinnige staande big air-stunts, terwijl modder, rotsen en vuil naar je toe worden geslingerd als je de trekker overhaalt!
Als je eenmaal gewend bent aan de kracht van de FLUX 2200Kv-motor, kun je enorme stunts uitvoeren in je plaatselijke skatepark, waanzinnig hoge topsnelheden bereiken op lege parkeerplaatsen en enorme hanenstaarten van vuil overgeven! De kracht van de Savage XL FLUX V2 valt niet te ontkennen!
GROTER – LANGER – BREDER – BETER!
Eén blik op de nieuwe Savage XL FLUX V2 en je weet dat het zaken betekent! De geheel nieuwe 4-deurs GTXL-6 pick-up-carrosserie in ‘kingcab’-stijl past over het XL-lange 3 mm dikke TVP-chassis, waardoor de truck in totaal bijna 600 mm lang is! De Savage XL FLUX V2 is niet simpelweg aan de achterkant verlengd zoals zijn voorgangers, de totaal NIEUWE XL-chassisindeling strekt zich zowel aan de voor- als achterkant van de auto uit voor een perfecte rijbalans en wendbaarheid! Voor geweldige stabiliteit geven de XL-brede asverlengers van 17 mm de truck een totale breedte van bijna 470 mm voor maximale tractie op de grond!
NIEUW LAGE ZWAARTEPUNT CHASSISONTWERP & LAY-OUT
De ontwerpers van HPI hebben deze Next Level Savage XL FLUX V2 van de grond af aan benaderd met het oog op het maximaliseren van de prestaties. Bovenop de nieuwe wielen en banden, gehuisvest in een geheel nieuw TVP aluminium chassis met lange wielbasis en centrale beschermplaat met XL-lengte, is een nieuwe, efficiënte , gestroomlijnde lay-out – volledig geoptimaliseerd voor de RC-bash van je leven!
HD VEERGELADEN SERVOSAVER
We gaan door met de versterkingen van de Savage en gebruiken nog meer HD-upgrades in de standaardspecificaties! Deze robuuste servosaverveer zorgt voor een directere besturing voor alle nieuwe Savage X- en XL Nitro- en Flux-modellen, waardoor de sterkere stuurservo’s van vandaag de Savage een snellere en directere stuurreactie kunnen geven.
STERKE WIEL OPHANGING
Na bijna twee decennia van zeer opwindende RC-bashing-prestaties heeft de HPI Savage de reputatie opgebouwd de sterkste monstertruck te zijn die je kunt vinden. De Savage-ophanging is gaandeweg ook geëvolueerd. De nieuwe Savage XL FLUX V2 is voorzien van de nieuwste ultrasterke, superdikke draagarmen en staanders met zwemvliezen die tegen een spervuur ??van mishandeling en bestraffing bestand zijn, waardoor je volop sensatie in de lucht krijgt.
MIDDEN SKIDPLAAT
Een andere nieuwe toevoeging aan de Savage XL FLUX is een supersterke centrale beschermplaat, gespecificeerd door de ontwerpers van HPI, om de onderkant van het chassis en de allerbelangrijkste componenten daarin te beschermen. Hoewel het helpt schokken te absorberen en te beschermen tegen schokken en stoten door vuil, rotsen, stenen en puin, ziet het er ook nog eens geweldig uit!
NIEUWE GEVANGEN SCHARNIERENPENNEN
Het gaat niet alleen om ballistische actie, de nieuwe generatie Savages heeft ook bruikbaarheid hoog op de agenda staan… Door de jaren heen hebben Savage-fans over de hele wereld ons verteld dat de scharnierpennen op hun plaats moeten worden vastgezet, zodat ze niet losraken tijdens het spelen. extreem bashen, onze ontwerpers luisteren altijd en hebben de auto voorzien van scharnierpenafdekkingen om ervoor te zorgen dat ze nergens heen gaan, hoe hard je ook bashen
17MM ZESKANTIGE NAVEN
Voor de nieuwe generatie Savages hebben we gestandaardiseerde 17 mm aluminium zeskantnaven geïntroduceerd. Dit betekent dat uw Savage XL FLUX-truck klaar is voor gebruik van het gigantische assortiment buggy- en truggywielen en banden op schaal 1/8 die verkrijgbaar zijn bij HPI. Een grote, zwarte, gekartelde moer van 17 mm houdt het wiel stevig op de naaf vast voor zorgeloos bashen.
LEGENDARISCHE ALUMINIUM TWEE VERTICALE PLAATCHASSIS
De stevige metalen platen die al het goede onder de motorkap huisvesten, zijn synoniem met de Savage-familie. De 3 mm dikke “TVP” zoals wij ze noemen, zijn onwankelbaar sterk, maar toch lichtgewicht en bieden de ultieme ruggengraat die is gebouwd om gigantische sprongen, ruige landingen, rollen en crashes op volle snelheid aan te kunnen.
GLOEDNIEUWE ROBUUSTE BUMPERS VOOR EN ACHTER!
De nieuwe voor- en achterbumpers zijn robuuster en agressiever dan ooit en bieden ook ruimte voor zowel 5 mm als 3 mm LED’s, zodat je lampen naar keuze kunt toevoegen en de baan kunt verlichten terwijl je basht.
GEVORMDE CARROSSERIECOMPONENTEN
Onze beste generatie Savage-upgrades zijn niet alleen beperkt tot prestaties, de gloednieuwe door HPI ontworpen GTXL-6 Kingcab-carrosserie ziet er ook geweldig uit met een nieuwe kleurstelling en uit kunststof gegoten carrosseriedetails, waaronder realistische grille, ventilatieopeningen, spiegels en rolbeugels
SNELLE TOEGANG MOTORBEVESTIGING
Het is bekend dat de Savage verwoesting en vernietiging aanricht, terrein en alles op zijn pad verslindt. De Savage hoeft echter niet wreed te zijn om aan te werken! We blijven de lay-out en toegankelijkheid op verschillende gebieden verfijnen, zoals dit nieuwe tweedelige motorsteunontwerp waarmee je alleen via de bovenste schroeven toegang hebt. Het verwijderen van de motor is dus niet langer een tijdrovend project!
KRACHTIGE FLUX-ELEKTRONICA
De kolossaal krachtige FLUX MLH-2200KV-motor is klaar voor al het vermogen dat je er doorheen kunt halen, en de FLUX ELH-6S-compatibele elektronische snelheidsregelaar is volledig in staat tot 22,2 volt vermogen, zodat je gigantische stunts en kaakbewegingen kunt uitvoeren. – dalende snelheid!!
Voorzie uw Savage XL FLUX V2 van stroom met een paar bijpassende LiPo-batterijen uitgerust met 2S 7,4 V of maar liefst 3S 11,1 V, met een totaal van 6S waanzinnig vermogen!
GESLOTEN ELEKTRONICADOOS
Het veilig houden van uw kostbare elektronica is een waar fort! Voortbouwend op de aluminium verticale chassisplaten is een robuuste, gesloten elektronicakast en een met zeskant ingelegde cockpit waardoor de luchtstroom de ELH-6S kan bereiken. Elektronische snelheidsregelaar en toegang tot de uiterst belangrijke aan/uit-knop – om het plezier te beginnen!!
SNELLE TOEGANG TOT BATTERIJDEUREN
Het thema van snelle toegang en eenvoudige bediening wordt voortgezet met de nieuwe duimsluitingen die we hebben meegeleverd met de gestroomlijnde, opnieuw ontworpen accubakken, waardoor het gemakkelijker dan ooit wordt om nieuwe stroom in te steken en de actie gaande te houden!
NYLON SCHOKKEN MET GROTE BORING
Vier enorme Big Bore-schokbrekers in XL-formaat zorgen voor alle vering die je nodig hebt om op pad te gaan en door de ruigste circuits of offroad-terreinen te knallen. Met gladde nylon behuizingen zijn ze lichtgewicht en sterk, met vrijwel geen wrijving tussen de schokzuiger en het schokbrekerlichaam. Door de extra grote capaciteit heb je extra controle en demping waardoor je het rijgevoel hebt dat off-road rijden zo leuk maakt!
VOLLEDIG METALEN TRANSMISSIE-VERANDERINGEN
Naast stalen rondsels en rechte tandwielen is de Savage XL FLUX V2 voorzien van volledig metalen transmissietandwielen om ervoor te zorgen dat de vermogensafgifte ononderbroken is en dat elk beetje vermogen efficiënt van de motor naar de banden gaat, zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over schade aan de tandwielen. . De gehele aandrijflijn draait op kogellagers voor optimaal rendement, voor extra lange looptijden en megasnelle topsnelheden!
STALEN SPURVERANDER EN SLIPPERKOPPELING
De aandrijflijn is uitgerust met een sterk stalen rondsel en een stalen tandwiel met 43 tanden voor extreme duurzaamheid terwijl je enorme stunts en sprongen maakt. Voor extra veerkracht is het tandwiel voorzien van een ontwerp met dubbele slipperpads. Het tandwiel is ingeklemd tussen twee lichtgewicht aluminium slipperplaten, zodat de aandrijflijn wordt beschermd tegen harde landingen.
SNELLE TOEGANG CENTRUMVERSCH
Zoals alle echte RC-fans weten, gaat het bij de hobby niet alleen om bashen, maar ook om onderhoud, reparaties, reserveonderdelen en upgrades! Als we het nieuwe Savage XL FLUX V2 middendifferentieel bekijken, is het goed om te weten dat de innerlijke werking van het beest nu gemakkelijk toegankelijk is via slechts een paar schroeven. Dus of je het nu wilt controleren of het differentieelvet wilt vervangen voor extra afstemming, het gaat snel en gemakkelijk, zodat je binnen de kortste keren weer aan de slag kunt!
SUPER HD-AANDRIJVING
Om het hoofd te bieden aan de enorme kracht van het 2200KV FLUX-systeem en de brute uitbarsting van energie die het aan de Savage XL FLUX toebrengt, is de Super HD-aandrijflijn in zijn element. Van de volledig metalen middentransmissie tot de kogelvrije 29/9T-differentiëlen. De differentiëlen zijn uitgerust met extra stevige gesmede metalen differentieelrondsels en tandkransen, plus interne onderdelen met vier versnellingen van gesinterd metaal en metalen behuizingen aan beide uiteinden. Stalen differentieelaandrijvingen, extra dikke, superzware dogbones en stalen assen maken de aandrijflijn af.
STUNT KLAAR UIT DE DOOS
De Savage XL FLUX V2 leeft en ademt voor grote lucht, en hij is in staat om meerdere backflips en slechte wheelies uit te voeren met een klein beetje gas geven om je maximale freestyle-punten en stunt-zwepende actie te geven! Het meegeleverde Center Diff geeft de XL FLUX V2 een soepele bediening, sublieme controle en energiezuinigheid!
NIEUW! XL gestandaardiseerde 17 mm aluminium zeskantnaven
NIEUW! XL LCG-chassisontwerp en lay-out
NIEUW! XL middelste skidplate
NIEUW! Tredz Terrahex 3,8 inch banden
NIEUW! 3,8″ ??Havok-wielen
NIEUW! Voorgesneden, in de fabriek afgewerkte en bestickerde GTXL-6 Kingcab-carrosserie
NIEUW! Kunststof gegoten carrosseriedetaildelen
NIEUW! Robuuste, modern vormgegeven bumpers
NIEUW! Gevangen scharnierpennen
NIEUW! Alle hex-hardware
NIEUW! Motorsteun met dubbele klem
NIEUW! Dubbele accubakken
NIEUW! Midden differentieel
4WD asaangedreven monstertruck
Onafhankelijke dubbele wishbone-ophanging
Met olie gevulde verstelbare schokdempers
Kogelvrije 29/9T differentiëlen
ELH-6S 150A ESC en MLH-2200KV borstelloze motor
43T stalen tandwiel – dubbele slipperkoppeling
Specificaties:
Lengte: 585 mm
Breedte: 470 mm
Hoogte: 250 mm
Wielbasis: 395 mm
WAT HEB JE NODIG OM TE KUNNEN RIJDEN:
4 x AA-batterijen voor zender:
2 x bijpassende LiPo-batterijen met T-plug: en minimaal 4000mAh capaciteit en 40C ontladin
1x Acculader voor LiPo-accu:
1x Reactor 200 hpi118051
of 1 x Reactor 600 hpi160238
In het mapje aanbevelingen staan de accu,s en laders die geschikt zijn voor dit model.
Bekijk alle producten van HPI Racing hier